【2017年度春学期「卒業プロジェクト2」履修者】研究成果物の登録について/【To students who registered “Graduation Project 2” in the Spring semester 2017】 Submission of Research Result Work

2017/6/19

2017年度春学期に「卒業プロジェクト2」を履修している学生は以下を確認し、成果登録を行ってください。

SFC GUIDE 2017 Vol.2  p.38に記載しているとおり、「卒業プロジェクト2」履修者は論文や作品など実際の研究成果物を作成し、評価・認定を受けなければなりません。
研究成果物の登録は、SFC-SFSから以下のとおり行ってください。

【登録方法】
SFC-SFSにログインし、「卒プロ」タブの「成果登録」をクリックし、必要項目を登録してください。

【登録期間】
2017年6月19日(月)0:00~2017年7月21日(金)23:59《厳守》

【注意事項】
1.学業成績は、2017年9月5日に学業成績表で確認してください。 
2.登録期間内に登録が完了できなかった場合は「卒業プロジェクト2」の単位は「D」となります。
3.登録期間終了直前はアクセスが集中し、動作が遅くなることがあります。登録は時間に余裕を持って行ってください。
4.提出された成果物は、登録されたものがSFC-SFSで公開されます。 卒業できなかった場合、公開されません。

不明な点等は学事担当窓口にて問い合わせてください。  

【To students who registered “Graduation Project 2” in the Spring semester 2017】 Submission of Research Result Work

 Those who registered “Graduation Project 2” in the spring semester 2017 should read the following carefully and submit the Research Result Work.

As described on page 42 in SFC GUIDE 2017 vol.2(English version), students who registered “Graduation Project 2”are required to create the research result work, such as a thesis or product/work and have it evaluated and approved. To submit the research result work, use the SFC-SFS as follows.

[How to submit]
Log into SFC-SFS and click onto [GP](Graduation Project) on the left of the page, then click [Register GP2 Work」] at the top to submit the requisite items.

[Submission Period]
00:00 Monday, June 19, 2017 – 23:59 Friday, July 21, 2017
* Deadline strictly enforced.

[Note]

  1. Grades can be confirmed on the grade report on September 5, 2017.
  2. Students who do not complete the application by the deadline will be given a grade “D” for “Graduation Project 2”.
  3. Allow yourself plenty of time to complete the procedures as the system performance may become slow/busy just before the deadline due to the concentrated access to the server.
  4. The submitted research work will be presented on SFC-SFS.  However, the research result works of students who did not graduate will not be presented. 

For inquiry, visit the academic affairs office.