【総環政メ】履修申告科目の確定・履修申告修正について/【PE,EI,MG】Course Registration Confirmation and Course Registration Amendment

2017年度春学期 履修申告科目の確定:5月1日(月)午前9時

5月1日(月)午前9時に、学事Webシステム「登録済科目確認」画面が更新されます。Web履修申告画面の控えと比較し、正しく申告が行われているかどうか必ず確認してください。不備のある学生を除き、5月1日をもって履修申告科目が確定します。

申告内容が異なる場合や疑問点がある場合、下記履修申告修正期間に以下の3点を持参の上、A館1階事務室学事担当窓口で確認をしてください。
  • Web履修申告後の登録完了画面の控え
  • 学事Webシステム「登録済科目確認」画面の控え
  • 学生証

◆登録済科目の確認方法

「登録済科目確認」画面には、SFC-SFSからアクセスできます。
SFC-SFSにログイン>[学事Web]タブ>再度CNSアカウント・パスワードでログイン(Keio IDでも可)
>[学事Webシステム]ボタン>[登録済科目確認]ボタン

履修申告修正

履修申告修正期間: 5月8日(月)・9日(火) 9時15分~16時50分
対象者:・下記(1)(2)に該当する学生
持ち物: ・「履修申告科目確認表」(エラー該当者のみ) または学事Webシステム「登録済科目確認」画面の控え
             ・学生証

次の(1)(2)に該当する学生は、上記2点を持参の上、
履修申告修正期間にSFC学事担当窓口で手続きを行ってください。
(学部生:学生本人/大学院生:学生本人または代理人)
 Webでは修正作業は行えません。

(1) エラーの修正
今回の履修申告にエラーのある学生宛に
「履修申告科目確認表」が郵送されます。必ず所定の手続きを行ってください。
エラー内容は、5月1日(月)午前9時以降、学事Webシステム「登録済科目確認」画面下部の連絡事項欄でも確認できます。
なお、対象の総合政策学部・環境情報学部生には、5月1日中にメールでも通知します。

(2) その他の修正(大学院生のみ)
次の履修科目の修正のみを行うことができます。

  • 分野変更
  • 「修士論文」の追加・削除
  • 「特別研究」の追加・削除
  • プロジェクト科目の追加・削除
  • プロジェクト科目を3科目以上申告した場合の超過分の削除または「自由科目」への変更
  • 「自由科目」で申告できない学部科目の削除


《注意》
 ・ 履修申告修正期間中に新たな科目の追加、削除はできません。
 ・【総合政策学部・環境情報学部】
  2017年度から、分野変更(卒業・進級に必要な科目として履修申告した科目を自由科目に変更、またはその逆)はできません

《参照》
 ・SFC GUIDE 2017 vol.2 p.35 (5)履修申告修正期間
 ・大学院ガイド2017 p.67 - p.70 第7章 履修申告

確認を怠ったために生じた不利益について、大学側は一切責任を持ちません。履修申告修正期間後は、確認が終了したものとみなします。

【PM,EI,MG】Finalized Course Registration for 2017 Spring Semester:9:00 a.m., Monday, May 1

Course registration details on the "View Registered Courses" page on Gakuji Web System will be updated on 9:00 a.m., Monday, May 1, 2017. Students need to compare the course registration details on the "View Registered Courses" page to a copy of registration complete page saved after course registration in order to identify any discrepancies. Course Registrations will be finalized on Monday, May 1, 2017 except for the students with an incorrect registration.

If details do not completely match, or if you have any other related queries, bring the following to the Registrar Section of the Academic Affairs Office, within the amendment period. 
  • A Copy of the Registration Complete Page of the Gakuji Web System
  • A Copy of the "Confirmation for course registration status" page
  • Student ID Card

◆How to confirm "course registration status"
Students can confirm course registration status from SFC-SFS.
Log in to the SFC-SFS → "Gakuji Web" → "Start Gakuiji Web System"
→ Log in with CNS Account and Password. (or Keio ID) → "View Your Registered Courses"

Course Registration Amendment Period

Course Registration Amendment Period: Monday, May 8 and Tuesday, May 9, 2017 (9:15 a.m to 4:50 p.m.)
Category of students: Only for students who fall under the following (1) and (2)
Things to bring:
・A "Course Registration Confirmation Sheet" (sent by postal mail only to those who have registration errors) or a Copy of the “Confirmation for course registration status” page
・Student ID Card

Students who fall under the following (1) and (2) conditions need to come to the 
Academic Affairs Office of SFC with the items above and carry out the given procedures within the amendment period.  
(Undergraduate: a student by him/herself / Graduate:  a student by himself/herself or a proxy)
Amendments cannot be carried out online.

(1) Amendment of Incorrect Registration (Only for Students Who have Registration Errors)
A Course Registration Confirmation Sheet will be sent by postal mail to students with an incorrect registration. Please make sure to carry out the given procedures.

You can also view the error status in the "Information for You" field on the “Confirmation for course registration status” page in the Gakuji Web System on 9:00 a.m., Friday, May 1, 2017. Furthermore, an e-mail will be sent for undergraduate students with an incorrect registration today.

(2) Other Amendment (Only for Graduate Students)

During the course registration amendment period, students may:
  • Make changes in course category
  • Add or delete the Master’s Thesis Course
  • Add or delete the Independent Research Course (特別研究)
  • Add or delete Project Courses
  • Delete Project Courses or change the course category to Optional Subject (Jiyu Kamoku) if they have registered for more than two Project Courses
  • Delete undergraduate courses that are not eligible to register as Optional Subject

《Notes》
Students cannot add nor delete courses during this period.

・【Students for Faculty of Policy Management and Faculty of Environment and Information Studies】
 Starting in the Academic Year 2017, you can no longer change your field of study (to change courses necessary for graduation or advancement to optional subjects or vice versa).

Reference :
・SFC GUIDE 2017 vol.2 (English ver.) p.37 (5) Course Registration Amendment Period
・Guidebook for Students in the Graduate School of Media and Governance 2017 English Supplemnet of 大学院ガイド2017 p.89 - p.93 Chapter 7

The University takes no responsibility for any disadvantages which arise if you neglect to confirm your course registration. After the amendment period, all course registrations are considered confirmed.