【総環政メ】秋学期前半・秋学期科目履修登録取消期間・科目確定について/【PM,EI,MG】Course Registration Cancellation Period for Courses in the First Half of the Fall Semester and Fall Semester and Confirmation of Course Registration after Course Cancellation

【総環政メ】2018年度秋学期前半・秋学期科目履修登録取消期間について

履修登録取消期間に、今学期履修申告した科目の履修を取消することができます。(履修取消不可科目を除く)
取消を希望する場合には以下に従って、手続きを行ってください。

期間:10月24日(水) 10:00 ~ 25日(木) 16:45

方法:学事Webシステムによる
    SFC-SFSにログイン>[学事Web]タブ>CNSアカウント・パスワードでログイン(Keio IDでも可)
    >[学事Webシステム]ボタン>「履修取消申告」画面 
    ※2016年度までの申請用紙を用いた履修登録取消手続きは行いません。
対象科目:秋学期科目
        ・秋学期前半科目
      ※履修取消不可科目(下記参照)を除きます
履修取消不可科目
学部          ・言語コミュニケーション科目の海外研修科目
                ・【07学則】特別研究プロジェクトA/特別研究プロジェクト【14学則】特別研究プロジェクトA/B 
             ・社会起業インターンシップ
             ・非営利組織インターンシップ             
             ・体育2,3
                            ・体育4,5(2018年度秋学期より前の学期に履修申告した場合)
             ・データドリブンアート
             ・他学部、他研究科、諸研究所、センター設置科目で設置学部が取り消し不可とした科目

大学院         ・グローバル・パートナーズ・ネットワーキング
             ・グローバル・イシュー・プラクティス
             ・フィールドワーク関連科目(「フィールドワークA/B/C/D」、「インターンシップA/B」)
             ・先端フィールドワークA/B/C/D
             ・環境デザイン・フィールド・ワークショップ
             ・環境デザイン特別演習Ⅰ/Ⅱ
              ・他学部、他研究科、諸研究所、センター設置科目で設置学部が取り消し不可とした科目

注意事項:①中止した科目の代わりに新たな科目の追加をすることはできません。
        ②中止した科目の成績はつきません。

参照
SFC GUIDE 2018 Vol.2 p.20 (6)履修登録取消期間
大学院ガイド2018 p.68 第7章 履修申告
 

履修登録取消後の履修申告科目の確定について

履修登録取消期間に取消した科目については、10月29日(月)に履修申告科目が確定します。
学事Webシステムの履修申告状況確認画面にて正しく申告が行われているか必ず確認してください。
申告内容が異なる場合や疑問点がある場合、学生証を持参の上、10月31日(水)までにA館1階事務室学事担当窓口で確認をしてください。

なお、履修登録取消に不備があった学生については、学事担当で不備を修正し、10月29日(月)をもって履修申告科目を確定とします。

確認を怠ったために生じた不利益については、大学側は一切責任を持ちません。

◆履修申告済科目の確認方法
履修申告状況確認画面は、学事Webシステムから確認できます。
SFC-SFSにログイン>[学事Web]タブ>CNSアカウント・パスワードでログイン(Keio IDでも可)
>[学事Webシステム]ボタン>[登録済科目確認]ボタン

【PM,EI,MG】Course Registration Cancellation Period for the Courses in the First Half of the Fall Semester and Fall Semester 2018

Courses registered for this semester can be cancelled during the course registration cancellation period.
(Except for courses that are not allowed to be canceled )
Procedure can be made during the designated period as detailed as follows.

 
Period: from 10:00 a.m., Wednesday, October 24 to 4:45, p.m., Thursday, October 25, 2018 (Deadline strictly enforced)
Method: Through Gakuji Web System
            Log in to the SFC-SFS→ Open the "Gakuji Web"→Log in  with CNS Account and Password. (or Keio ID)
     →Click on the [View Registered Courses] “Go →[Cancel Registered Courses]
            *From Academic Year 2017, courses cannot be canceled with application forms.
Courses of Subject: ・Courses in the first half of the spring semester
            ・Courses in the Spring semester
            *Except for courses that are not allowed to be cancelled
Courses that are not allowed to be canceled : 
           Faculty   ・Study Abroad Courses in Language Communication Courses
                        ・【2007Rules and Regulations】Special Research Project/Special Research Project A
                  ・【2014 Rules and Regulations】Special Research Project A/B
                         ・Internship in Social Enterprises
                         ・Internship in Public Organizations
                         ・Physical Education 2,3
             ・Physical Education 4,5 (if cancelling them in a semester other than the one you registered for them in)
             ・Data-Driven Art
             ・Courses Offered at Other Faculties, Graduate Shools, Research Institutes or Centers which the faculty running the course does not allow you to cancel

Graduate   ・Global Partners Networking
                ・Practical Research Work For Global Issues
                ・Field Work A/B/C/D
         ・Internship A/B
         ・Advanced Fieldwork A/B/C/D
       ・Environmental Design Field Workshop
                ・Special Seminar on Environmental Design 1/2
         ・Courses Offered at Other Faculties, Graduate Shools, Research Institutes or Centers which the faculty running the course does not allow you to cancel
Notice :  ・Students CANNOT add any course/s to replace those that has/have been cancelled. 
            ・No grade will be given to the course/s that was/were cancelled.

Confirmation of Course Registration for Fall Semester after Course Cancellation

On Monday, October 29, the Amendments on the Course Registration of those who had completed the procedure at the Registrar Section of Academic Affairs Office during the Course Cancellation Period will be finalized.
Please make sure if your registration has been correctly modified on the screen of Academic Affairs Web System.
In the case that these details do not completely match or if you have any other related queries, please come to the Registrar Section of Academic Affairs Office on the first floor of Alpha building bringing your Student ID Card no later than , Wednesday, October 31, 2018.

In addition, if there is an incorrect  cancellation, Academic Affairs Office will modify the Course Registration. These details will be confirmed on Monday, October 29.

The University will accept no responsibility whatsoever for any disadvantage resulting from carelessness in the checking registration details during this period.

◆How to confirm "Registered Courses"
Students can confirm Registrered Courses from SFC-SFS.
Logging in to the SFC-SFS→ Open the "Gakuji Web"→Log in  with CNS Account and Password. (or Keio ID)
→Click on the [View Registered Courses] “Go →” button to be taken to your “Confirmation for course registration status” page.