総合政策学部・環境情報学部

【総環】2019年度春学期学業成績表・成績質問・在籍確認シールの送付について/【PM,EI】 Sending of Grade Reports for 2019 Spring Semester, Grade Inquiry System and Sending New Registration Sticker

2019/9/5

【総環】2019年度春学期学業成績表・成績質問・新学期書類の送付について

春学期学業成績表の送付について

2019年9月5日(木)に、保証人宛に2019年度春学期学業成績表を発送します。9月9日(月)までに成績表が届かない場合、学生本人が湘南藤沢事務室学事担当まで申し出てください。
なお、9月27日(金)までに申し出がない場合には、再発行には応じられません。

学業成績表はWeb上でも閲覧することができます。SFC-SFSにログイン後、[学事Web]をクリックし、画面下部の[学業成績表閲覧」をクリックします。keio.jpのIDとパスワード入力し、「学業成績表表示」をクリックしてください。
※keio.jpのIDとパスワードを忘れた方は、こちらを確認した上で、湘南藤沢ITC窓口までお越しください。

成績質問制度

成績は確定したものですが、確固たる根拠を持って問い合わせる場合のみ、以下に従って、SFC学事担当窓口に学生本人が申し出てください。

期間:9月5日(木)~10日(火)9:15~11:30/12:30~16:50 ※時間厳守 (土日除く) 
場所:SFC学事担当窓口 
対象科目:2019年度春学期科目、春学期後半科目 (春学期前半科目は除く)
持ち物
  • 学生証
  • 学業成績表をプリントアウトしたもの
  • 当該科目のシラバスをプリントアウトしたもの
  • (1科目につき)82円切手1枚
方法:成績質問用紙で申告(窓口にて配布)
注意事項
  • 学生本人の申し出に限ります。
  • 質問は1科目につき1回に限ります。
  • 学習指導が判断した上で、必要であれば授業担当者に問い合わせます。
  • 書き直しを求める場合が有りますので、時間の余裕を持って申告を行ってください

新学期に関するお知らせについて

こちらから確認してください。

在籍確認シールの送付

9月に進級する学生および有効期限が9月21日の学生に対して、新しい在籍確認シールを郵送により学生本人(留学中の学生を除く)宛に発送しました。
在籍確認シールは返送されない限り受領されたものとしますので、届き次第ただちに新しい在籍確認シールに貼り替えてください。

【PM,EI】 Sending of Grade Reports for 2019 Spring Semester, Grade Inquiry System and Sending New Semester Documents

Sending of Grade Reports for the 2019 Spring Semester

We are sending the grade reports for the 2019 Spring semester to all guarantor on Thursday, September 5, 2019. If your guarantor do not receive your grade report by Monday, September 9, contact the Academic Affairs Office, SFC. The grade report will not be reissued if you do not visit the academic affairs office by Friday, September 27, 2019.

A grade Report can also be referred on the Gakuji Web System. Please follow the step below;
Log-in to SFC-SFS > Select [Gakuji Web] on upper right > Click [Grade reports] >When a new window appears, input your keio.jp ID and Password, and click [学業成績表表示].
*If you forget your keio.jp ID and password, please read this page and come to the Shonan Fujisawa ITC administration office.

Grade Inquiry

Results are considered final, however,a student who believes that he/she has a good ground for questioning a gradecan make a query by the following procedure.

Period
: From Thursday, September 5 to Tuesday, September 10, 2019 9:15~11:30 / 12:30~16:50 (Deadline strictly enforced) ,except Saturday and Sunday
Place: Registrar section at Academic Affairs Office, 1st floor in Alpha building

Courses of Subject:Courses in 2019 Spring semester and Courses in the second half of the Spring semester
(excluding courses in the first half of the Spring semester)
Things to bring:

  • Student ID Card
  • the printout of Grade Report
  • the printout of the syllabus of the course in question
  • an 82-yen stamp (per course)
Method: Using grade inquiry sheet (available at Academic Affairs Office).
Notice:
  • Queries must be made by a student him/herself
  • Queries can be made only once per course.
  • The Academic Advisors will determine whether it is necessary to consult with the faculty member in charge of the course.

Information for the Fall Semester 2019

Available here.

Registration Sticker

The new Registration Sticker is sent to the students (excluding students who study abroad) by a postal mail. It is issued to the students who are advancing in September or have a Student ID Card expires on September.
As soon as the new sticker is received, please remove the old one and put the new sticker on the back side of the Student ID Card. The sticker will be regarded as having been received unless the envelope is returned to the sender.