【総環政メ】春学期後半科目履修登録取消期間について/【PM,EI,MG】Course Registration Cancellation Period for The Courses in The Second Half of The Spring Semester and Confirmation of Course Registration after Course Cancellation

【総環政メ】2017年度春学期後半科目履修登録取消期間について

履修登録取消期間に、今学期履修申告した科目のうち、春学期後半科目に限り履修を取消することができます。(履修取消不可科目を除く)
取消を希望する場合には以下に従って、手続きを行ってください。

期間:6月22日(木) 10:00 ~ 23日(金) 16:45

方法:学事Webシステムによる
    SFC-SFSにログイン>[学事Web]タブ>CNSアカウント・パスワードでログイン(Keio IDでも可)
    >[学事Webシステム]ボタン>「履修取消申告」画面 
    ※2016年度までの申請用紙を用いた履修登録取消手続きは行いません。

対象科目:春学期後半科目
       ※履修取消不可科目(下記参照)を除きます。

履修取消不可科目:・言語コミュニケーション科目の海外研修科目
                             ・【07学則】特別研究プロジェクトA/特別研究プロジェクト【14学則】特別研究プロジェクトA/B 
             ・社会起業インターンシップ
             ・非営利組織インターンシップ
             ・他学部、他研究科、諸研究所、センター設置科目で設置学部が取り消し不可とした科目
注意事項:①取消した科目の代わりに新たな科目の追加をすることはできません。
        ②取消した科目の成績はつきません。
       ③秋学期開講の他学部および諸研究所・センター設置科目は春学期に履修申告をしますが、
                    履修登録取消は秋学期・秋学期前半科目の取消期間に行ってください。

参照
SFC GUIDE 2017 vol.2 p.35 (6)履修登録取消期間
大学院ガイド2017 p.67 第7章 履修申告

履修登録取消後の履修申告科目の確定について

履修登録取消期間(6月22日・23日)に取消した科目については、6月27日(火)、履修申告科目が確定します。
学事Webシステムの履修申告状況確認画面にて正しく申告が行われているか必ず確認してください。
申告内容が異なる場合や疑問点がある場合、学生証を持参の上、6月29日(木)までにA館1階事務室学事担当窓口で確認をしてください。

なお、履修登録取消に不備があった学生については、学事担当で不備を修正し、6月27日(火)をもって履修申告科目を確定とします。

確認を怠ったために生じた不利益については、大学側は一切責任を持ちません。

◆履修申告済科目の確認方法
履修申告状況確認画面は、学事Webシステムから確認できます。
SFC-SFSにログイン>[学事Web]タブ>CNSアカウント・パスワードでログイン(Keio IDでも可)
>[学事Webシステム]ボタン>[登録済科目確認]ボタン

※なお、履修登録取消後のSFC-SFSの反映は6月27日(火)夕方頃の予定です。

【PM,EI,MG】Course Registration Cancellation Period for Courses in The Second Half of The Spring Semester 2017

Courses registered for this semester can be cancelled only for the courses in the second half of the Spring semester during the course registration cancellation period.
(Except for courses that are not allowed to be canceled )
Procedure can be made during the designated period as detailed as follows.

 
Period: from 10:00 a.m., Thursday, June 22 to 4:45, p.m., Friday, June 23, 2017 (Deadline strictly enforced)
Method: Through Gakuji Web System
            Log in to the SFC-SFS→ Open the "Gakuji Web"→Log in  with CNS Account and Password. (or Keio ID)
     →Click on the [View Registered Courses] “Go →[Cancel Registered Courses]
            *From Academic Year 2017, courses cannot be canceled with application forms.
Courses of Subject: ・Courses in the second half of the Spring semester .
                                 *Except for courses that are not allowed to be cancelled.
Courses that are not allowed to be canceled : 
            ・Study Abroad Courses in Language Communication Courses
      ・【2014 Rules and Regulations】Special Research Project A/B
          ・【2007Rules and Regulations】Special Research Project/Special Research Project A
            ・Internship in Social Enterprises
            ・Internship in Public Organizations
            ・Courses Offered at Other Faculties, Graduate Shools, Research Institutes or Centers which the faculty running the course does not allow you to cancel
Notice : ・Students CANNOT add any course/s to replace those that has/have been cancelled. 
            ・No grade will be given to the course/s that was/were cancelled.
      ・Courses Offered at Other Faculties, Research Institutes, or Centers held in Fall Semester are registered for in Spring Semester, but must be cancelled during the Fall Semester and first-half of Fall Semester course registration cancellation period. 

Confirmation of Course Registration for Spring Semester after Course Cancellation

On Tuesday, June 27, the Amendments on the Course Registration of those who had completed the procedure at the Registrar Section of Academic Affairs Office during the Course Cancellation Period from June 22 and 23 will be finalized.
Please make sure if your registration has been correctly modified on the screen of Academic Affairs Web System.
In the case that these details do not completely match or if you have any other related queries, please come to the Registrar Section of Academic Affairs Office on the first floor of Alpha building bringing your Student ID Card no later than Tuesday, June 27, 2017.

In addition, if there is an incorrect cancellation, Academic Affairs Office will modify the Course Registration. These details will be confirmed on Tuesday, June 27.

The University will accept no responsibility whatsoever for any disadvantage resulting from carelessness in the checking registration details during this period.

◆How to confirm "Registered Courses"
Students can confirm Registrered Courses from SFC-SFS.
Logging in to the SFC-SFS→ Open the "Gakuji Web"→Log in  with CNS Account and Password. (or Keio ID)
→Click on the [View Registered Courses] “Go →” button to be taken to your “Confirmation for course registration status” page.